معرفی پایگاه اطلاعاتی ScienceDirect

ScienceDirect یک منبع اطلاعاتی مهم و ضروری برای میلیونها متخصص در سراسر جهان است. این منبع بزرگترین مجموعه الکترونیکی جهان از اطلاعات تمام متن و کتابشناختی در زمینه علوم، فناوری و پزشکی را دربردارد) ارائه دهنده بیش از یک چهارم اطلاعات علمی ، پزشکی و فنی(. از زمانیکه SD در ۱۹۹۷ به بازار عرضه شد، از یک پایگاه اطلاعاتی وب از مجلات الکترونیکی الزویر به بزرگترین فراهم کننده جهانی از متون علمی، فنی و پزشکی  STM Literature ( تکامل یافته) است.
بیش از ۲۰۰۰ مجله و صدها کتاب از ناشر الزویر شامل عناوین معتبر مانند Lancet ، دستنامه های سری اقتصاد و… قابل دسترس در SD است. کاربران می توانند به بیش از ۸ میلیون و ششصد و شصت مقاله تمام متن و بیش از ۹۰ میلیون رکوردهای چکیده از تمام حوزه های علوم دسترسی یابند. مقالات قبل از آنکه در مجلات چاپی منتشر شوند بصورت پیوسته قابل دسترس هستند و ویژگی چندرسانه ای مجلات پیوسته آنها را از مجلات چاپی متمایز می کند، و هر سال بیش از ۱۶۰۰ نشریه و ۱۲۰۰ کتاب را منتشر می نماید.

پوشش موضوعی آن عبارتند از: کشاورزی و علوم زیستی، هنرها و علوم انسانی، بیوشیمی، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی، تجارت، مدیریت و حسابداری، مهندسی شیمی و شیمی، علوم تصمیم گیری (Decision Sciences)، زمین شناسی و علوم سیاره ای، اقتصاد و اقتصاد سنجی، امور مالی، انرژی، مهندسی محیط زیست،ایمنی شناسی و میکروبیولوژی، علوم مواد و ریاضیات، پزشکی و دندانپزشکی، علوم اعصاب، پرستاری، فارماکولوژی، سم شناسی و علوم دارویی، فیزیک و ستاره شناسی، روانشناسی و علوم اجتماعی، دامپزشکی و علوم دامی.

پاسخ دهید