تبلیغات کنفرانس: آیا برگزاری یک کنفرانس نیز مستلزم تبلیغات است؟

تبلغات کنفرانس

تبلیغات کنفرانس؟ : این سوالی است برای بیشتر برگزار کنندگان کنفرانس های دانشگاهی که آیا برگزاری کنفرانس مستلزم تبلیغات است؟ یا اطلاع رسانی در دانشگاه ها برای اطلاع رسانی کافی است؟ جواب مثبت است و با توجه به رشد شبکه های اطلاع رسانی و کم اهمیت شدن رسانه های سنتی، برگزاری موفق یک رویداد علمی مستلزم تبلیغات هوشمندانه است.

با توجه به این که مخاطبان کنفرانس های علمی افراد علمی می باشند لذا تبلیغات کنفرانس باید به شیوه ای هوشمندانه باشد تبلیغات سنتی مانند اطلاع رسانی از طریق تلوزیون، رادیو، تبلیغات محیطی و رسانه های چاپی فارغ از هزینه بالایی که دارند به هیچ وجه روش مناسبی برای جذب مخاطب نمی باشند چرا که افراد علمی و دانشگاهی مخاطب این نوع رسانه های نیستند.

کدام تبلیغات مناسب است؟

با توجه به بازخورد هایی که تیم پشتیبانی سامان در این ده سال داشته است می توان به جرات گفت موثر ترین روش تبلیغات رویداد های علمی تبلیغات اینترنتی می باشد که این تبلیغات نیز روش هاس مختلفی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم.

تبلیغات بنری:

یکی از مهم ترین روش های تبلیغات اینترنتی که در سال های اخیر بسیار رایج شده است تبلیغات بنری می باشد در این نوع تبلیغات از تصاویر متحرک با فرمت Gif  استفاده می شود به این صورت که اطلاعات کلی کنفرانس از عنوان گرفته تا تاریخ برگزاری و مکان برگزاری و … در قالب چند عکس متوالی طراحی می شود و توسط نرم افرار های تولید فایل های Gif تولید می شود در سایت های مورد نظر درج می شود. برای دانلود نرم افزار Easy GIF Animator  را از منوی دانلود های مفید، دانلود و استفاده نمایید.

در این روش تبلیغاتی باید توجه داشته باشید که نوع طراحی بنر، سایتی که در آن درج می کنید بسیار مهم است برای این که از این روش تبلیغاتی بازخورد خوبی داشته باشید ابتدا سایتی که می خواهید بنر را در آن درج نمایید را به خوبی بررسی نمایید و از اینکه مخاطبان سایت مورد نظر با نوع مخاطبان رویداد شما در یک فیلد باشند اطمینان حاصل نمایید و دیگر پارامتر مهمی که در این نوع تبلیغات بسیار مهم است میزان بازید سایت مورد نظر می باشد که روش های مختلفی از جمله ربته سایت در سایت الکسا می باشد.

ایمیل مارکتینگ:

وب سایت های زیادی هستند که خدمات تبلیغات ایمیلی را ارائه می دهند در این نوع تبلیغات ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید که ایمیل هایی که این وب سایت ها به عنوان داده استفاده می نمایند ایمیل پژوهشگران، دانشجویان و … باشد این روش تبلیغاتی هم در نوع خود یک روش با بازخورد بالا می باشد.

لازم بذکر است که نوع ایمیل ارسالی از عنوان ایمیل گرفته تا محتوای ایمیل بسیار مهم است و درطراحی ایمیل تبلیغاتی باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای طراحی ایمیل را مطالعه نمایید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

با توجه به گسترس روز افزون شبکه های اجتماعی و افزایش استفاده از موبایل در بین مردم، این روش تبلیغاتی نیز به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین روش تبلیغاتی شناخته می شود در این روش نیز همانند دو حالت قبلی باید با دقت هرچه تمامتر اقدام نمایید. تعدادی از شبکه های اجتماعی که برای تبلیغات رویداد های علمی مفید می باشند به شرح زیر می باشد:

تلگرام:

روزانه میلیونها کاربر ایرانی زمان زیادی را با این اپلیکیشن صرف می کنند و یکی از ویژگی برخی کانال های تلگرام تخصصی بودن یا و مشخص بودن نوع کاربران آن می باشد که به راحتی شما می تواند مقصد تبلیغات خود را انتخاب نمایید و با امکاناتی که در این اپلیکیشن وجود دارد میزان بازخورد تبلیغات به راحتی قابل سنجش و اندازه گیری می باشد.

اینستاگرام:

اینستاگرام نیز در نوع خود یکی از شبکه های اجتماعی پر بازدید در دنیا می باشد تبلیغات رویداد های علمی و کنفرانس های در این شبکه اجتماعی مفید و موثر می باشد به شر طی که در انتخاب صفحه مورد نظر برای تبلیغات دقت کافی داشته باشید نوع کاربران، تعداد فالوور، تعداد لایک و کامنت پرامتر های موثری در انتخاب پیج می باشند.

نتیچه گیری:

با توجه مطالب فوق و بررسی مزایا و معایب انواع تبلیغات سنتی و اینترنتی به راحتی مشخص است که گروه اطلاع رسانی های اینترنتی در حوزه های دانشگاهی مناسب می باشند و بازخورد بیشتری دارند و به لحاظ هزینه بسیار با صرفه تر و ارزان تر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.