ایمیل مارکتیک یکی از روش های تبلیغاتی مفید برای اطلاع رسانی کنفرانس ها و رویداد های علمی می باشد برای این کار باید شما یا خودتان دارای ایمیل کاربران باشید که در این صورت با استفاده از امکانات سامانه مدیریت کنفرانس سامان ایمیل انبوه ارسال نمایید و در غیر اینصورت از ارائه دهندگان ایمیل مارکتینگ که دارای داده های دانشگاهی می باشد استفاده نمایید در هر دو حالت توجه داشته باشید که شما باید یک قالب ایمیل طراحی نمایید که اطلاعات کنفرانس را شامل باشد نوع طراحی این قالب تاثیر بسیاری در جذب مخاطب دارد لذا در این مورد باید نکاتی را رعایت نمایید مه در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.
عنوان هوشمندانه انتخاب شود
انتخاب عنوان ایمیل مهم بخش ایمیل مارکتینگ می باشد در وحله اول کاربر با عنوان ایمیل ارسالی شما ارتباط برقرار می نمایید و این عنوان است رفتار کاربر را تعیین می نماید پس سعی کنید جذاب، کوتاه و رسا باشد.
مطالب مختصر و مفید باشد
استفاده از مطالب طولانی در ایمیل ها اشتباه بزرگی است که بیشتر در ایمیل های تبلیغاتی کنفرانس ها و رویداد های علمی مشاهده می شود پر واضح است که بیشتر برگزار کنندگان سعی می کنند همه مطالب مهم کنفرانس را در قالب یک ایمیل بگنجانند که این کار بسیار اشتباه می باشد برای اینکه که محتوای مناسبی داشته باشید از ترکیب عکس و نوشته استفاده نماید و مفید و مختصر طراحی نمایید.
قالب ایمیل طراحی شده باید ریسپانسیو باشد
چه از یک قالب ساز استفاده نمایید و چه از یک ویرایشگر html می بایست بتوانید قالبتان را به گونه ای طراحی نمایید که در یک سیستم با هر اندازه صفحه نمایشی به درستی نمایش داده شود. در طراحی یک ایمیل تبلیغاتی حرفه ای باید این دید را داشته باشد که ممکن است ایمیل ارسال شده از یک موبایل و یا تبلت باز شود پس باید قالب به صورت رسپانسیو یا واکنش گرا طراحی شود بدین معنی که در انواع صفحات نمایش بدون مشکل نمایش داده شود.
رنگبندی منطبق با رنگ سازمانی کنفرانس باشد
رنگبندی در حرفه طراحی یکی از اصول پایه ای می باشد برای اینکه جذب مخاطب بیشتری داشته باشید باید به اصول طراحی پایبند باشید و سعی کنید ایمیل طراحی شده منطبق با رنگ سازمانی کنفرانس باشد.
لینک ها هوشمندانه تعبیه شود
لینک ورودی به وب سایت کنفرانس را هوشمندانه تعبیه نمایید و برای ساخت لینک های پیشنهاد می شود از وب سایت های کوتاه کننده لینک استفاده نمایید تا آنالیز بهتری از بازخورد ایمیل ارسالی و تعداد کلیک ها داشته باشید.
برای نمونه سایت goo.gl پیشنهاد می شود که مطلب مربوط به آموزش استفاده از goo.gl به طور کامل توضیح داده شده است.