کوتاه کننده لینک: Goo.gl چیست و در نقش آن در تبلیغات کنفرانس؟

کوتاه کننده لینک

آشنایی با یک سایت کوتاه کننده لینک برای همه برگزار کنندگان می تواند مفید باشد. همه ما با آدرس های اینترنتی که به اصطلاح URL گفته می شوند آشنا هستیم. در واقع آدرس های سایت های مختلف را URL آن سایت می گویند که مخفف Uniform resource locator می باشد. در برخی موارد به علت های متفاوت آدرس های اینترنتی از نظر تعداد کاراکتر بسیار بلند و حجیم می شوند. مثلا وقتی شما آدرس صفحه فرم ثبت نام در کنفرانس را در جایی می خواهید درج نمایید مشاهده می کنید که که آدرس اینترنتی طولانی است که در بسیاری از موارد از جمله اس ام اس های تبلیغاتی تعداد کاراکتر ها افزایش می دهد.

این مشکل و موارد مشابه این چنینی موجب شد تا برخی از شرکت ها و سایت ها (کوتاه کننده لنیک) خدماتی رو ارائه کنند برای کوتاه کردن آدرس سایت ها. در واقع با این روش یک سایت آدرس بالا رو از شما گرفته و اون رو تبدیل به یک آدرس ساده خواهد کرد. یکی از سایت هایی که این سرویس بسیار مفید را ارائه می کند سایت goo.gl  می باشد وقتی شما لینک های خود را با استفاده سایت goo.gl کوتاه می کنید این مزیت های زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم

  • کوتاه تر شدن آدرس سایت کنفرانس

  • امکان اشتراک گذاری آدرس های بزرگ در سایت هایی که محدودیت تعداد کاراکتر دارند مانند اینستاگرام، کپشن های تلگرام
  • امکان اشتراک گذاری با استفاده از sms با هزینه کمتر

  • با اضافه کردن + به آخر آدرس کوتاه شده توسط کوتاه کننده لنیک goo.gl می‌توانید آمارهای دقیقی رو هم مشاهده کنید برای مثال اگر از لینک تولید شده در ایمیل تبلیغاتی استفاده نمایید می توانید تعداد کلیک ها، بازدید نسبت به منطقه جغرافیایی و… را از این سرویس گزارش گیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.