آشنایی با تاریخچه پایگاه اطلاعاتی بین المللی Springer (اشپرینگر)

Springer

اشپرینگر Springer یکی از ناشران بزرگ بین‌المللی و یکی از پایگاه های اطلاعاتی اصلی می باشد که کتاب های آکادمیک و ژورنال‌های تخصصی علمی را منتشر می‌کند.

انتشارات Springer  در سال 1842 توسط ژولیوس اشپرینگر در آلمان تاسیس شد و در حال حاضر بزرگترین ناشر کتب علمی به شمار می رود. این انتشارات همچنین دومین ناشر بزرگ ژورنال های علمی (پس از الزویر) بوده و در حوزه های مختلف علمی، فنی و پزشکی به نشر مقالات می پردازد.

پایگاه اطلاعاتی اشپرینگرلینك كه از محصولات این ناشر آلمانی می باشد از قوی ترین پایگاههای اطلاعاتی در سه حوزه ی علوم ،فناوری و پزشكی (STM) محسوب می شود.

Springer Link یکی از بزرگترین و معتبرترین منابع اینترنتی در زمینه­ ی منابع علمی، فنی و پزشکی در دنیا می باشد. Springer Link   از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به حال یک منبع اطلاعاتی برگزیده محققین در محافل، مؤسسات علمی و سایر مراکز علوم پایه می باشد. در سال 2016 این پایگاه 370 میلیون کاربر داشته است و همچنین 50 هزار مؤسسه اعم از دانشگاه، کتابخانه و مؤسسه تحقیقاتی اشترک این پایگاه را دریافت کرده ­اند.

 

Springer Link نوشتار های چاپی و الکترونیکی اشپرینگر ـ ورلاگ و همچنین فهرست در دست توسعه ­ای از ناشران ممتاز را به صورت متن کامل ارائه می نماید. این پایگاه لینک دسترسی به بیش از چهار میلیون مدرک را فراهم نموده است که شامل2113   نشریه می باشد که این نشریات توسط کارشناسان خبره کاملاً بررسی شده و یک فهرست در حال افزایش از مجموعه کتاب ها، که شامل بیش از  34565عنوان کتاب و همچنین 280 عنوان کتاب مرجع و نزدیک به 1062 عنوان کتاب های دوره ای در موضوعات زیر:

علوم شیمی ومواد، زمین شناسی و محیط زیست، علوم کامپیوتر، پزشکی، علوم انسانی و جامعه شناسی و حقوق، مهندسی، ریاضیات و آمار، فیزیک و ستاره شناسی، بازرگانی و اقتصاد، معماری و طراحی و هنر، علوم رفتاری، علوم پزشکی زیستی و حیاتی، محاسبات پیشرفته و طراحی وب را فراهم می نماید.

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Springer

دسترسی به كتاب های الكترونیكی پایگاه Springer

از دوطریق می توان وارد صفحه اصلی كتاب های الكترونیكی اشپرینگر شویم:

  • نشانی مستقیم زیر را در قسمت Address Bar  مرورگر اینترنتی خود وارد می كنیم.

http://www.springerlink.com/books

  • در پایگاه اصلی Springer Link به نشانی زیر، بر روی لینك Books  كلیك كرده و وارد صفحه اصلی كتابهای الكترونیكی Springer می شویم.

این پایگاه دارای دو بخش جستجوی ساده و پیشرفته می‌باشد. همچنین می‌توان در قسمت الفبایی، نام كتابها را بر اساس عنوان جستجو نمود.

در جستجوی پیشرفته امکان تعیین مشخصات نشر، نویسنده یا ویراستار، محتوا، ترتیب نتایج به دست آمده و … وجود دارد. در این صورت جستجو نتایج بهتری خواهد داشت.

تنظیم نتایج براساس ارتباط،‌ تاریخ، عنوان  امكان پذیر می‌باشد.

نكته: در كنار هر ركورد مربعی سفید یا سبز رنگ وجود دارد. كه مربع سبز رنگ نشان دهنده آن است كه كتابخانه آن ركورد را مشترك است و می توان متن كامل آن را دریافت كرد. مربع سفید هم یعنی اینكه كتابخانه آن را مشترك نیست و برای دریافت متن كامل باید آن را خریداری نمود

دریافت متن به سه صورت امكان پذیر است:

  1. پی دی اف (pdf )
  2. ورد
  3. دیدن متن به صورت صفحه به صفحه Look in side

در حال حاضر مجموعه ای از محصولات توسط این انتشارات عرضه شده که مهم ترین آن ها پایگاه های زیر می باشد.

SpringerProtocols

SpringerMaterials

SpringerLink

SpringerImages

SpringerLink

کلیه مقالات و کتاب آنلاین اشپرینگر در این پایگاه اطلاعاتی ارائه شده و تماماً تحت پوشش تراپیپر قرار دارند. در مجموع بالغ بر 6 میلیون فایل قابل دانلود شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی، فصول کتاب و پروتکل ها در این پایگاه عرضه شده است. حوزه های علمی زیر تحت پوشش این مجموعه می باشند :

Education & Language

Energy

Engineering

Environmental Sciences

Food Science & Nutrition

Biomedical Sciences   Business & Management

Chemistry

Computer Science

Earth Sciences and Geography

Economics

این پایگاه بزرگترین پایگاه الکترونیکی پروتکل های قابل تکثیر آزمایشگاهی در حوزه علوم زیستی می باشد. پروتکل های این پایگاه، موضوعات زیر را تحت پوشش دارند :

Biochemistry

Bioinformatics

Biotechnology

Cancer Research

Cell Biology

Genetics/Genomics

Imaging/Radiology

Immunology

Infectious Diseases

Microbiology

Molecular Medicine

Neuroscience

Pharmacology/Toxicology

Plant Sciences

 Protein Science

Life Sciences

Law

Materials

Mathematics

Medicine

Physics

Psychology

Public Health

Social Sciences

Statistic

سرویس Realtime یکی از خدمات ویژه و متمایز اشپرینگر است که اطلاعات مختلفی به خصوص دانلود مقالات و  کلید واژه های مورد استفاده توسط محققین در سراسر دنیا را ارائه می کند.

پایگاه اطلاعاتی Springer

Keyword Tag Cloud

این سرویس، مجموعه ای از کلید واژه های جستجوی شده در لحظه را به شما نشان می دهد. با استفاده از این سرویس شما می توانید از کلمات کلیدی که در حال حاضر در دنیا توسط محققین جستجو می شوند آگاه شوید و در صورت نیاز از آن ها ایده بگیرید.

Download Map

این سرویس موقعیت جغرافیایی محققینی که در حال حاضر از سرور های اشپرینگر مقاله دانلود می کنند را نشان می دهد. با استفاده از این سرویس می توان میزان استفاده از مقالات اشپرینگر را در نقاط مختلف جهان مشاهده کرد.

Feed

این سرویس به شما نشان می دهد که چه مقالات و اسنادی در حال حاضر توسط محققین دانلود می شوند.

Icons

این سرویس تصاویری کوچک از کتاب ها و مجلاتی ارائه می دهد که در حال حاضر مقالات و یا فصولی از آن دانلود می شوند. با کلیک بر روی هر یک از آیکون ها می توانید جزئیات کتاب و یا مجله مورد نظر را مشاهده کنید. با کلیک بر روی این جزئیات، به صفحه ای منتقل خواهید که در آن آماری از مقالات دانلود شده از آن طی بازه های زمانی مشخص بر روی نمودار قابل مشاهده است. همچنین شما می توانید مقالاتی که بیشترین دانلود را در بین سایر مقالات آن مجله یا کتاب داشته اند، ملاحظه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.